Behandling av gravide

Graviditet er en periode med betydelige endringer i kroppen, hvor hormonelle endringer, endring av tyngdepunktet og endret ganglag og holdning kan føre til muskel- og skjelettplager. Vi tilbyr trygg og effektiv kiropraktisk behandling for å møte de unike behovene som oppstår i løpet av denne tiden.

Dette kan vi hjelpe deg med

Vanlige symptomer

Mange kvinner opplever rygg- og bekkenleddsmerter, smerter mellom skulderbladene, stivhet i nakken, og hodepine som følge av de fysiske forandringene under graviditeten. Etterhvert som magen vokser endres tyngdepunktet hos mor, som kan gi endret holdning og kurve i ryggen. De hormonelle endringene som skjer for å forberede kroppen på fødsel ved at leddbånd og bekken blir mer fleksibelt kan også gi smerter. Vi tilbyr en trygg behandlingsform for både mor og det voksende barnet. Vi kan også hjelpe deg med veiledning rundt generell trening og bekkenbunnstrening under svangerskapet, for å styrke kroppens evne til å tilpasse seg og forberede seg til fødsel.

Etter fødselen kan tilpasningen tilbake til kroppens normale tilstand ta tid, og det er ikke uvanlig å oppleve diverse ubehag. Vi anbefaler en konsultasjon hvis du føler deg særlig plaget i ukene etter fødselen. Å tilpasse seg til nye daglige rutiner som byssing, bæring og amming kan også introdusere nye smerter i nakke og skuldre. Vi er her for å tilby både råd og behandling for å lette på disse plagene.

Våre kiropraktorer har god kompetanse i diagnose og oppfølging av gravide med muskel- og skjelettplager og etterstreber alltid og gi deg den beste oppfølgingen.