Behandling av smerter i kne og legg

Ullevål Kiropraktorklinikk har spisskompetanse på utredning og behandling av smerter i kne og legg

Smerter i kneet og leggen kan ha en rekke underliggende årsaker, de vanligste årsakene er overbelastning av sener og muskler, eller betennelse. Kiropraktorene ved Ullevål Kiropraktorklinikk har lang erfaring med diagnostisering og behandling av smerter i kne og legg.

Dette kan vi hjelpe deg med

Vanlige symptomer

I mange tilfeller med knesmerter, kan smertene starte plutselig etter et enkelt hopp eller en treningsøkt, eller bygge seg opp over tid. Smerten kan være lokalisert til et spesifikt punkt eller diffust over større område. Smertene kan avhengig av underliggende årsak også forverres av å sitte stille lenge med kneet bøyd, eller under eller etter aktivitet.

Kiropraktisk behandling av smerter i kneet

Din kiropraktor vil i første omgang undersøke deg nøye for at årsaken til dine knesmerter blir funnet. I noen tilfeller vil det være nødvendig at du få henvisning til røntgenundersøkelse eller MR. Etter at de spesifikke undersøkelsene og testene er utført, vil kiropraktoren gi deg en diagnose. Ved behandling av jumpers knee og andre knesmerter vil kiropraktoren bruke teknikker for å gjenopprette kneets og resten av kroppens optimale funksjoner for å redusere betennelse, smerte og øke din generelle helse og livskvalitet. Du vil motta riktig behandling som stort sett innebærer at din kiropraktor bruker sine hender for å oppnå normal funksjon i ledd, muskler, nervesystem og annet bløtvev.

Kne undersøkelse

Behandlingsteknikkene som benyttes er spesifikk kiropraktisk leddkorrigering og bevegelse av ledd, uttøying av muskler, dry needling, kinesiotape og rehabilitering. På klinikken vår har vi også tilgang til trykkbølgebehandling og medisinsk laserbehandlingsutstyr som er klinisk bevist å ha god effekt på visse tilstander. Et riktig kosthold med fokus på å redusere betennelse vil også hjelpe deg med å bli kvitt knesmertene raskere. Vi har også et godt samarbeid med både muskelterapeut og akupunktør på klinikken som vi ofte henviser til for behandling av knesmerter.

Hjemmeøvelser er en veldig viktig del i behandlingen, for at du på lang sikt ikke skal være plaget med knesmerter. Du vil derfor også få et eget treningsprogram som er skreddersydd for deg og dine plager.