Brystryggsmerter i svangerskapet

Vi hjelper deg med smerter i brystryggen under svangerskapet

Smerter i brystryggen under svangerskapet er ikke uvanlig og kan være forårsaket av forskjellige faktorer relatert til graviditeten. Økende vektbelastning, endringer i kroppens holdning og hormonelle endringer kan alle bidra til å belaste og forårsake ubehag i brystryggen.

Typiske symptomer på smerter i brystryggen hos gravide kan inkludere smerte eller ubehag i brystryggen, spesielt i det øvre området nær skuldrene og rundt bh-stroppen. Mange opplever stivhet og begrenset bevegelse i brystryggen, spesielt når de prøver å bøye seg fremover eller vri kroppen, eller sitter i en bestemt stilling. Noen kan også føle at det er vanskelig å puste dypt på grunn av stramhet i brystryggområdet

Smerter i brystryggen kan påvirke den daglige funksjonen og livskvaliteten. Individuell oppfølging med behandling for å løse opp stive ledd og muskler, samt råd om tilpassede aktiviteter, kan bidra til å redusere smertene og gjøre hverdagen enklere.

Hvis du kan svare JA på ett eller flere av disse spørsmålene bør du vurdere å få utredet dine ryggsmerter.

• Smerte eller ubehag i brystryggen
  • Stivhet og begrenset bevegelse i brystryggen,
  • Økt ubehag ved langvarig sitting
  • Vanskeligheter med å puste dypt på grunn av smertene  i brystområdet
  • Muskelstivhet og spenninger, spesielt etter lange perioder med stillesitting
  • Smertene påvirker deg i hverdagen, spesielt med tanke på søvn, jobb eller familieliv.

Tilstander vi ofte utreder og/eller behandler:

• Bekkenløsning og bekkenlåsning
  • Isjias hos gravide
  • Korsryggsprolaps under svangerskapet
  • Hodepine under svangerskapet
  • Ryggsmerter hos gravide
  • Smerter i brystryggen
  • Nakkesmerter

Åse-Line Baltzersen

Alltid raskt og god service når ryggen låser seg. Deres fokus på forebygging har også gjort at jeg opplever mindre smerter. Ved å følge Therese Aarsæthers råd om kosthold og bevegelse, trenger jeg bare komme innom av og til =) Les mer

Alltid raskt og god service når ryggen låser seg. Deres fokus på forebygging har også gjort at jeg opplever mindre smerter. Ved å følge Therese Aarsæthers råd om kosthold og bevegelse, trenger jeg bare komme innom av og til =) Les mindre

Bestill time til utredning for dine ryggsmerter

Therese Aarsæther

Kiropraktor MNKF

Therese har over 15 års erfaring med å utrede og behandle gravidplager som for eksempel hodepine og bekkenplager. Hun har to mastergrader, en i kiropraktikk og en mastergrad i ernæring der hun har fordypet seg i kosthold for gravide.

Derfor bør du velge Therese

• Therese har spisskompetanse på utredning og behandling av gravidplager
  • Hun har en mastergrad i ernæring der hun har fordypet seg i kosthold for gravide
  • Du får grundig utredning