Rehabilitering

Rehabilitering

Etter den første behandlingsfasen med passiv behandling er over, er det essensielt at du kommer igang med opptrening eller rehabilitering slik at du ikke bare kommer tilbake til en smertefri hverdag, men også får en vedvarende optimal funksjon i kroppen. Rehabilitering vil gjøre kroppen din istand til å forebygge at du tilsvarende plager på et senere tidspunkt.

I rehabiliteringsfasen vil du få både gode øvelser og kiropraktisk behandling, for å oppnå best mulig resultat av behandlingen, og sikre deg mot tilbakefall og eventuell forverring av din tilstand. Med litt egeninnsats kan du selv forebygge de aller fleste tilstander.

Rehabilitering muskel og skjelettplager ved Ullevål Kiropraktorklinikk

Forskning viser at rehabilitering med styrke og stabiliseringstrening er en helt essensiell del i behandlingen, slik at du på lang sikt ikke skal være plaget med smerter. Du vil derfor også få et eget treningsprogram som er skreddersydd for din plage.

Rehabilitering av skade

Treningsprogrammet du får fra oss kan inneholde spesifikke tøyninger, styrkeøvelser, avspenning og stabiliserende øvelser. Vi fokuserer også på å få deg tilbake til daglige aktiviteter så raskt som mulig, da dette er viktig for den langsiktige rehabiliteringen.

Kostholdet spiller en veldig viktig rolle i å redusere betennelse i kroppen. Et betennelsesdempende kosthold vil være med på å både redusere rehabiliteringstiden, men også forebygge at nye skader oppstår. I forbindelse med rehabilitering av muskel eller skjelettproblemer, vil du også få et kostholdsprogram for å komme raskere tilbake til en smertefri hverdag.

Her på Ullevål Kiropraktorklinikk har vi lang erfaring med rehabilitering av muskel og skjelettplager, og alle kiropraktorene på klinikken er utdannet i å veilede deg slik at du får best mulig opptrening. Vi samarbeider også tett med andre kyndige veiledere som vi kan henvise deg til for videre rehabilitering.
Ring oss på 21046460 dersom du trenger rehabilitering av din plage eller om du har noen spørsmål vedrørende dette.

Referanser: Cochrane Reviews, Cochrane Reviews, Cochrane Reviews

Dine data, du er sjefen!

For å gjøre nettsiden vår så bra og nyttig som mulig, samler vi inn informasjon fra alle dere som besøker oss. Vi bruker denne informasjonen til å forbedre brukeropplevelsen og ved passende anledninger for reklame i sosiale medier.